دیگر سیستم هامقالات آموزشی

آموزش تبدیل وبلاگ به سایت

در این پست به شما آموزش خواهیم داد که با کمترین هزینه وبلاگ خود را به یک سایت تبدیل کرده و سایت با دامنه اختصاصی خود داشته باشید.در این مطلب آموزش تبدیل وبلاگ به سایت رو به شما آموزش میدیم
منظور از «تبدیل وبلاگ به وب سایت» یعنی ثبت یک دامنه اختصاصی و اتصال آن به وبلاگ است. به همین راحتی!.
معمولاً بیشتر وبلاگ‌نویسان کارشون را با سرویس‌های وبلاگ‌نویسی رایگان شروع می کنند. این سرویس‌ها یک فضای هاست رایگان، یک محیط ویرایش‌گر برای نوشتن مطالب وبلاگ، و یک نام وبلاگ در اختیار کاربر می‌گذارند. نام وبلاگ به شکل زیردامنه‌ یا ساب‌دومینی از نام سرویس وبلاگ‌نویسی به عنوان آدرس وبلاگ شناخته خواهد شد
برای مثال
Kerab.mihanblog.com  یا   car.rozblog.com

اما بسیاری از وبلاگ‌نویس‌ها تمایل دارن که ضمن استفاده از محیط وبلاگ‌نویسی‌ که به آن عادت کرده‌اند صاحب یک نام دامنه‌ی اختصاصی برای وبلاگ خود باشند.
اما اصلا دامنه چیست؟

مطمئنا شما بار ها و بار ها برای انجام کار های مختلف به سایت های گوناگون مراجعه کرده اید و همان طور که میدانید هر سایت برای خود یک آدرس دارد که برای وارد شدن به آن باید این آدرس را در مرورگر خود وارد و به سایت مورد نظر وارد شویم
همان طور که میدانید امروزه انواع دامنه وجود دارد از جمله دامنه ملی ایران .ir دامنه های بین الملی مانند -com-.net-.org-و … که می توان آن ها را با توجه به سایت و علاقه مدیر سایت انتخاب و به سایت متصل کرد
این نام اختصاصی هم اعتبار بیش‌تری به وبلاگ می‌دهد و هم معرفی و جست‌جوی آن را آسان‌تر می‌کند.  هر وبلاگ‌نویسی می‌تواند دامنه‌ای را که برای نام وبلاگش می‌پسندد و با پسوند مورد علاقه‌اش (به شرط این‌که آن نام دامنه با پسوند مورد نظر قبلاً ثبت نشده باشد) به نام خود ثبت کند.
فرض کنید ادرس وبلاگ شما هست :
techmix.mihanblog.com
پس از ثبت دامنه همنام با وبلاگ خود و اتصال آن به وبلاگ خود آدرس بالا که اشاره کردیم بصورت زیر خواهد شد :
techmix.ir

مزایای تبدیل وبلاگ به سایت

۱- کوتاه و رسمی شدن و زیبایی نام وبلاگ.
۲- امکان معرفی بهتر و جستجوی ساده تر وبلاگ در فضای وب.
۳-وبلاگ شما با نام مستقل برای خود صاحب رتبه می شود و سایتهای آمارگیر مانند الکسا، وضعیت سایت شما را مستقل از وبلاگ دهنده محاسبه می کنند.
۴- نیاز نداشتن به پرداخت هزینه هاست و راه اندازی سایت مستقل.
۵- در دسترس بودن نام قبلی وبلاگ شما. در اغلب سرویسهای وبلاگدهی نام قبلی وبلاگ شما همچنان فعال است و کاربران قدیمی شما که از این تغییر نام اطلاع ندارند می توانند با نام قبلی وبلاگتان را مشاهده کنند.
۶- امکان تعویض سرویس وبلاگدهی و استفاده از همان نام دامنه برای وبلاگ جدید. کاربران وبلاگ شما را با نام دامنه تان می شناسند و به هیچ سرویس دهنده وبلاگی مقید نیستید.
۷- امکان ثبت و اتصال چند دامنه به یک وبلاگ در برخی سرویسهای وبلاگدهی.
۸- برداشتن اولین گام برای ایجاد سایت مستقل. در هر زمان که مایل باشید می توانید با تهیه یک فضای هاست دامنه تان را به هاست خود متصل کنید و با استفاده از سایت سازهای رایگان اقدام به راه اندازی یک سایت مستقل کنید.
۹- نام دامنه ثبت شده شما تا پایان دوره ثبت در مالکیت شماست و برای نام وبلاگتان به فرد ثالثی متکی نیستید.

تبدیل وبلاگ به سایت

نحوه اتصال دامنه به وبلاگ :

کافی است ابتدا یک دامنه با نام و پسوند دلخواه خود ثبت کنید. نیازی نیست نام دامنه شما حتماً با نام وبلاگتان یکی باشد.
به صرفه‌ترین انتخاب شما بعد از دامنه‌ی رایگان ثبت دامنه‌های ملی (با پسوند ir.) است. این دامنه‌ها خوش‌بختانه قیمت مناسبی دارند و در بین کاربران داخل کشور محبوبیت زیادی هم دارند. انتخاب بعدی شما می‌تواند دامنه‌های عمومی معروفی مانند com. یا net. یا info. باشد. این دامنه‌ها شناخته شده‌اند و به وبلاگ شما وجهه‌ی بین‌المللی هم می‌دهند. هزینه‌ی آن‌ها هم برای ثبت یک‌ساله چندان بالا نیست.

در اغلب سرویسها باید در هنگام ثبت یا پس از آن نیم سرورهای (DNSهای) سرویس دهنده وبلاگ بر روی دامنه تنظیم شود و پس از ثبت دامنه نام آن در بخش اتصال دامنه در پنل کاربری وبلاگ افزوده شود.

تنظیم DNS
برای تغییر تنظیمات DNS کافی است پس از ثبت دامنه وارد پنل کاربری دامنه‌ی خود که شرکت ثبت دامنه در اختیارتان گذاشته شوید و نیم سرورها را به نیم سرورهای سیستم بلاگینگ مورد نظرتان تغییر دهید. هم‌چنین در سرویس وبلاگ‌ساز باید بخش مربوط به امکان اتصال دامنه به وبلاگ را پیدا کنید و مشخصات دامنه‌تان را در آن وارد کنید. نیم سرورهای مشهورترین سرویس‌های وبلاگ‌نویسی به شرح زیر است.

یکی از معتبرترین سایتها برای خرید دامنه :

دامنه.نت | ثبت دامنه ملی و بین المللی، خرید و فروش دامین

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن